Interweniuje rzecznik, a czasem również inspekcja
Jeśli klient zauważy nieprawidłowości w sklepie pozwalające przypuszczać, że ma do czynienia z nieuczciwym sprzedawcą, powinien się tą wiedzą podzielić
Konsument niezadowolony z tego, jak został potraktowany w sklepie, może się zwrócić do miejskiego lub powiatowego rzecznika jego interesów.
Przyda się jego pomoc m.in. wtedy, gdy sprzedawca nie chce uwzględnić reklamacji albo np. twierdzi, że nie można reklamować towaru kupionego podczas przeceny.
Po stronie klienta
Do kompetencji rzecznika należy nie tylko zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej o ochronie interesów konsumentów, ale także składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego chroniących konsumentów.
Jego rolą jest także współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami inspekcji handlowej oraz organizacjami konsumenckimi. Najważniejsze jednak uprawnienia rzecznika z punktu widzenia konsumentów to: występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów oraz wytaczanie powództwa na ich rzecz oraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta