Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Niższa cena, lecz prawa te same

27 grudnia 2011 | W sieci zakupy i prezenty | Agnieszka Smolarczyk

Sweter z dziurą kupiony z 50-proc. obniżką można odnieść do sklepu. Co innego, gdy sprzedawca poinformował nas, że towar jest niepełnowartościowy

W takim przypadku w ramach reklamacji klient nie zgłosi tej wady, o której został poinformowany i która przyczyniła się do obniżenia ceny. Nadal ma jednak prawo reklamować inne wady towaru, które ujawnią się w późniejszym czasie.

To, czego może żądać , szczegółowo określają przepisy. Nie ma tu swobody. Przede wszystkim trzeba ustalić, czy chcemy dochodzić praw na podstawie niezgodności towaru z umową (tu tryb jest inny, nie da się od razu od umowy odstąpić), czy też w ramach gwarancji (to, czego możemy się domagać, określi dokument gwarancji).

Zanim zdecydujemy, policzmy. Przy niezgodności towaru z umową klient nie będzie ponosił...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9116

Wydanie: 9116

Spis treści
Zamów abonament