Sukces na talerzu
Perswazja czy wywieranie wpływu to skuteczne narzędzia w pozyskiwaniu nowych klientów, a co za tym idzie i wzrost sprzedaży nawet w czasie kryzysu
Zastanówmy się, czy w wyniku perswazji można kogoś nakłonić do pożądanych przez nas zachowań konsumenckich? Prof. Robert Cialdini, amerykański specjalista od psychologii społecznej, twierdzi, że można wywrzeć wpływ na drugiego człowieka. Konsumenci współcześni wystawieni na masowe oddziaływanie środków perswazyjnych i manipulacyjnych wiedzą, kiedy ktoś składa im ofertę w dobrej intencji, a kiedy chce ich posadzić na tzw. lewe sanki. Czy zdobyte „dyplomy" i „umiejętności" mają wpływ na proces sprzedaży, podniesienie skuteczności handlowca? W dłuższej perspektywie tak. Aby dziś odnieść sukces na konkurencyjnym rynku, warto korzystać ze wszystkich możliwych technik związanych z wywieraniem wpływu na innych. Trzeba je jednak stosować z głową i dużym znawstwem.
Certyfikat cię wyróżni
– Człowiek jako istota społeczna potrzebuje innych ludzi, żeby być w pełni człowiekiem. Żyjąc wśród ludzi i komunikując się z nimi, wpływamy na nich, ulegając jednocześnie wpływom z ich strony. Proces ten zachodzi przez całe życie zarówno świadomie, jak i nieświadomie. Jeżeli zadamy sobie pytanie, po co wpływamy na innych, odpowiedź nasuwa się tylko jedna – robimy to po to, aby inni spełniali nasze oczekiwania, co nie zawsze jest łatwe – twierdzi Tomasz Piotr Sidewicz, trener biznesu z 20-letnim stażem. Zdaniem specjalisty człowiek mimo silnie działającej potrzeby...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta