Dobra reputacja zwiększa zyski
Kryzys finansowy i gospodarczy, jak pokazują badania, spowodował we wszystkich krajach rozwiniętych niepokojący spadek zaufania do biznesu. W Polsce był on stosunkowo niewielki, głównie dlatego, że uniknęliśmy na razie załamania wzrostu gospodarczego. Jednak wraz z nasilaniem się napięć w gospodarce, prawdopodobnie nieuchronnych w obliczu problemów strefy euro, ów kryzys zaufania zawita i do nas. I – m.in. dlatego, że Polacy, jak wiadomo z doniesień psychologów, należą we wzajemnych stosunkach do najbardziej nieufnych nacji w Europie – może pociągnąć to dla naszych przedsiębiorstw i całej gospodarki bardzo przykre następstwa.
– Deficyt zaufania w obrocie gospodarczym utrudnia działalność, hamuje nawiązywanie nowych kontaktów i powoduje dodatkowe koszty – wyjaśnia dr Tomasz J. Dąbrowski ze Szkoły Głównej Handlowej, autor książki „Reputacja przedsiębiorstwa. Tworzenie kapitału zaufania" – kiedy pojawia się nieznany partner, zamiast od razu przystąpić do rozmowy o konkretach i podpisywania kontraktów, trzeba najpierw pokonać barierę nieufności, upewniając się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta