Ile można oszczędzić na ekobiurze
Warto wynajmować zielone biura, bo opłaty eksploatacyjne mogą być sporo niższe niż w standardowych budynkach
Zarówno deweloperzy, którzy planują dopiero nowe biurowce, jak i ci, którzy są w trakcie ich budowy lub będą modernizaować stare budynki, coraz częściej zabiegają o to, aby ich biura były zielone, czyli miały stosowne certyfikaty.
– Inwestorom zależy zwykle na certyfikacie LEED przyznawanym przez U.S. Green Buildings Council lub certyfikacie BREEAM wydawanym przez The British Research Establishment (BRE) oraz na certyfikacie Green Building przyznawanym w ramach kryteriów oraz założeń programu Komisji Europejskiej – wylicza Paulina Misiak, partner w firmie doradczej Cushman & Wakefield, dyrektor ds. reprezentacji najemców w Dziale Powierzchni Biurowych.
Zdaniem Andrzeja Brochockiego, wspólnika zarządzającego w Kancelarii nieruchomościowej Brochocki, coraz większej liczbie firm zależy, by mogły się pochwalić przed potencjalnymi najemcami ekologicznymi budynkami.
– Zdobycie certyfikatów BREEAM czy LEED to inwestycja opłacalna. Oczywiście koszt postawienia budynku spełniającego ich wymagania jest wyższy o średnio 20 proc....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta