Jak rozliczyć wydatki na założenie sklepu internetowego
Rozpoczęcie sprzedaży w sieci wiąże się nieraz ze znacznymi nakładami. Można je zaliczyć do kosztów podatkowych, choć nie zawsze jednorazowo
Poza samym uruchomieniem strony internetowej, typowymi kosztami będą płatności za korzystanie z oprogramowania, dzierżawę serwerów, dostosowanie bazy do lokalnych potrzeb i uwarunkowań czy bieżące wsparcie techniczne. Co do zasady można je zakwalifikować do kosztów uzyskania przychodów, pod warunkiem że udowodnimy ich związek z prowadzoną działalnością oraz że nie zostały wprost wyłączone przez przepisy podatkowe.
Jest związek z działalnością
Przedsiębiorca, który ponosi koszty związane z wdrażaniem nowej strony internetowej, powinien z jej funkcjonowania odnosić ewidentne korzyści. Nie chodzi tu wyłącznie o korzyści bezpośrednie, związane z ilością sprzedanego towaru, ale również takie, które trudno przełożyć na bezpośrednie przychody pieniężne.
Mowa np. o zamieszczaniu reklamy sprzedawanych produktów, informacji o prowadzonych akcjach promocyjnych czy właściwościach świadczonych usług. Zachodzi więc związek kosztów poniesionych na aktywność w świecie wirtualnym z działalnością firmy.
Moment potrącenia
Znaczna cześć wydatków związanych z wprowadzeniem sprzedaży internetowej to płatności za autorskie prawa majątkowe do korzystania, np. z oprogramowania niezbędnego do prowadzenia takiej działalności. Zazwyczaj mają one postać należności licencyjnych. W takim przypadku istotna jest właściwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta