To nie jest praca dla introwertyków
Rozwój branży public relations sprawia, że zawód PR-owca przyciąga coraz więcej chętnych. „Rzeczpospolita” radzi, jak w nim wystartować
W 2011 r., gdy z rynku mediów napływały informacje o cięciach zatrudnienia, w PR kolejny rok z rzędu przybywało ofert pracy. Według danych branżowego portalu PRoto było ich prawie 1,9 tys., czyli o 3 proc. więcej niż rok wcześniej. Co prawda wzrost był dużo mniej dynamiczny niż w 2010 r., gdy liczba ofert pracy w PR zwiększyła się o ponad jedną czwartą, ale w tej branży – gdzie na co dzień bazuje się na dobrych kontaktach – to nie ogłoszenia, ale networking jest często podstawą rekrutacji kandydatów.
Dla kogo jest praca w PR?
Piotr Czarnowski, założyciel First Public Relations, pierwszej w Polsce firmy PR, wśród cech PR-owca wymienia pozytywny stosunek do otoczenia, umiejętność logicznego komunikowania się, znajomość nowych technologii i co najmniej jednego języka obcego. – Najważniejsze są miękkie kompetencje; umiejętności komunikacyjne, sposób wysławiania się – twierdzi Ryszard Solski, prezes Solski Burson Marsteller.
Jak jednak zaznacza Adam Łaszyn, przewodniczący rady Związku Firm PR i szef agencji Alert Media Communications, coraz szersze funkcje PR, które poza kontaktem z mediami obejmują też zarządzanie społecznościami w Internecie, komunikację wewnątrz firmy czy relacje z inwestorami – wymagają coraz...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta