W Polsce maleje sprzedaż papierosów
W 2011 r. koncerny sprzedały w naszym kraju 55,6 mld papierosów, o ponad 3 proc. mniej niż rok wcześniej. Najbliższe miesiące nie przyniosą ożywienia, bo ceny znowu idą w górę
– Tak jak w latach poprzednich, spadek wielkości rynku papierosów był spowodowany głównie wzrostem opodatkowania i wymuszonym tym wzrostem cen – mówi „Rz" Gabriela Bar, kierownik ds. komunikacji w British American Tobacco, który jest wiceliderem branży tytoniowej. Z szacunków „Rz" wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat ceny detaliczne papierosów urosły w Polsce o ponad 90 proc. W tym czasie wielkość rynku zmalała o niemal jedną czwartą. VAT i akcyza stanowią obecnie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta