Już za rok wydamy na whisky 1 mld zł
Diageo, właściciel Johnnie Walkera, chce być liderem polskiego rynku whisky. Liczy na jego szybki rozwój w najbliższych latach
– Bazując na aktualnych trendach, można założyć, że w 2013 r. wartość rynku whisky w Polsce może przekroczyć 1 mld złotych – mówi „Rz" Krzysztof Michalski, dyrektor generalny Diageo Polska, spółki należącej do brytyjskiego koncernu Diageo. – W przeciwieństwie do wódki ma on szanse nadal rozwijać się w szybkim tempie jeszcze przez następnych kilka lat – dodaje.
Firma badawcza Nielsen policzyła, że w 2011 r. nasze wydatki na whisky wzrosły o ponad jedną piątą, do niemal 770 mln zł. W tym samym czasie sprzedaż wódki zmalała o niemal 4 proc. Zdaniem Michalskiego o dużym potencjale polskiego rynku whisky świadczy chociażby to, że...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta