Ostra rywalizacja w kryzysie
Europejska motoryzacja musi się zmierzyć z nadwyżką mocy produkcyjnych
Korespondencja z Genewy
Prezes Fiata Sergio Marchionne uważa, że problem nadwyżki mocy produkcyjnych w europejskiej motoryzacji powoli staje się kłopotem nie producentów, ale władz Unii Europejskiej. Nadwyżkę tę ocenia na przynajmniej 20 proc.
– Podobnie było z europejskim przemysłem stalowym, władze UE wówczas zareagowały zbyt późno. Dzisiaj praktycznie nie ma już w Europie tej branży – wskazuje Marchionne.
Nie zmienia to faktu, że prezes Fiata podtrzymuje plany umieszczenia nowego modelu w fabryce w Tychach, tak jak to zapowiedział dwa miesiące temu w „Rz". – Będę miał nowe auto dla tej fabryki. Ci ludzie produkują tam już tyle aut: pandy, fiaty 500, abarthy,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta