Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Nie wszystkie usługi podwykonawców korzystają z preferencji

13 marca 2012 | Prawo i praktyka | Michał Zdyb Tomasz Dereszewski

Praktyką rynkową jest wykorzystywanie firm zewnętrznych do obsługi placówki leczniczej. Tu również kluczowe jest ustalenie, które usługi są związane z profilaktyką i leczeniem pacjentów, a które wykraczają poza te ramy

Izba Skarbowa w Łodzi w interpretacji z 19 stycznia 2011 r. (IPTPP1/443-897/11-2/MS) rozpatrywała sytuację, gdy w ramach zawartego kontraktu placówka lecznicza kupowała usługi obsługi oddziału oraz opieki nad chorymi.

Stwierdziła, że m.in. usługi w zakresie: pomocy pacjentom oraz personelowi medycznemu w wykonywaniu czynności związanych z utrzymaniem higieny chorego, przy zmianie pozycji pacjentów leżących, karmieniu pacjenta lub pomocy przy karmieniu, pomocy przy wykonywaniu zabiegów przez personel medyczny i przy zaspokajaniu potrzeb fizjologicznych, są zwolnione z VAT.

Natomiast usługi polegające na: myciu i dezynfekcji kaczek, basenów, nocników, zdejmowaniu bielizny pościelowej,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9181

Wydanie: 9181

Spis treści
Zamów abonament