Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Kierowca sam zdecyduje, kiedy wykona obowiązki

13 marca 2012 | Prawo i praktyka | Tomasz Poznański

Zadaniowy czas pracy u szofera nie może polegać na realizacji bieżących poleceń pracodawcy. System ten zakłada bowiem pewną autonomię i swobodę pracownika

- Kierowca zatrudniony przy przewozie rzeczy otrzymuje polecenia wskazujące godzinę rozpoczęcia pracy następnego dnia oraz miejsce na terenie Polski, do którego ma dostarczyć towar. Niekiedy przychodząc na tę godzinę, nie ma jeszcze co robić, bo np. trwa załadunek pojazdu (kierowca nie musi go nadzorować, gdyż wykonują to pracownicy firmy), i czeka czasami kilka godzin na wyjazd. W związku z tym, że ten szofer jest zatrudniony w zadaniowym czasie pracy, nie rozliczamy jego czasu pracy i nie wypłacamy świadczeń za godziny nadliczbowe. Czy robimy prawidłowo? – pyta czytelnik?

W przypadkach uzasadnionych rodzajem realizowanych przewozów lub ich szczególną organizacją do kierowców wykonujących przewóz drogowy można stosować zadaniowy czas pracy.

Zadania przewozowe ustala pracodawca w takim wymiarze, aby można je było wykonać w czasie...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9181

Wydanie: 9181

Spis treści
Zamów abonament