Nie zawsze można się bezkarnie porównywać z konkurentem
Procesem sądowym może się zakończyć kampania reklamowa, w której doszło do zestawienia produktów różnych firm lub gdy zdyskredytowała ona wyrób innego przedsiębiorcy
Trudno obyć się bez reklamy własnych produktów lub usług. Duża liczba podobnych wyrobów na rynku daje konsumentom lub kontrahentom możliwość dokonywania prawie nieograniczonego wyboru. O tym wyborze mogą decydować takie czynniki, jak cena, jakość, użyteczność, funkcjonalność lub marka.
Budowa wizerunku firmy i jej produktów może mieć w związku z tym duże znaczenie. Trzeba bowiem przebić się do świadomości potencjalnych odbiorców naszych wyrobów. Oczywiście reklama skupiona na konkretnych wyrobach będzie tylko jednym z elementów takiej strategii.
Sama reklama też może mieć różne cele, a tym samym będzie inaczej przygotowana i będzie koncentrować uwagę odbiorcy na specyficznych informacjach. Na przykład może ona prezentować nowy produkt, który dopiero jest wprowadzany na rynek. Może być przesłaniem, które ma potwierdzić obecność produktu na rynku w sytuacji, gdy jest on już na nim obecny, i ma ugruntować konsumentów w przekonaniu, że wybrali najlepszy produkt. Może być wreszcie reklamą przypominającą, gdy dany produkt jest już od dłuższego czasu obecny na rynku, ale dawno nie był promowany.
Każda reklama, lub szerzej kampania reklamowa, powinna być inaczej planowana i realizowana. Przy tym musi być oczywiście dostosowana do grupy, do której adresowany jest produkt lub usługa (kobiety - mężczyźni, osoby starsze - młodsze, gorzej - lepiej...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta