Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Bezpieczniej dać premię niż przyznać rabat

13 marca 2012 | Prawo

PIT/CIT | Firma, która dostała upust za osiągnięcie określonego poziomu zakupów, musi poprawić rozliczenie. Problem w tym, że może mieć z tego powodu zaległość

przemysŁaw wojtasik

Wielu przedsiębiorców po zakończeniu roku daje swoim kontrahentom nagrody za efektywną współpracę i wysokie obroty. Jak je rozliczyć?

Wszystko zależy od tego, czy są to klasyczne premie pieniężne będące odrębnym świadczeniem, czy też forma rabatu udzielanego do zeszłorocznych transakcji.

Ważne, co jest w umowie

– Powinno to przede wszystkim wynikać z umowy między sprzedawcą a kupującym. Premia jest określana kwotowo i przysługuje po przekroczeniu wymienionego w umowie pułapu zakupów – tłumaczy Maciej Grela, doradca podatkowy w kancelarii Gide Loyrette Nouel. – U nabywcy towarów jest przychodem w momencie otrzymania. U zbywcy premia jest kosztem, z...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9181

Wydanie: 9181

Spis treści
Zamów abonament