Konsumenci nie znają swoich praw
Większość Polaków nie zna praw przysługujących im przy robieniu zakupów. Dlatego mimo dosyć mocnej ochrony wielu ciągle daje się oszukiwać
Szczególnie od wejścia Polski do UE konsumenci uzyskiwali kolejne prawa chroniące ich interesy. Mimo to zdecydowana większość wciąż nie wie, co mogą zrobić, gdy zdarzy im się kontakt z nieuczciwym dostawcą towaru czy usługi.
Tymczasem z ubiegłorocznych badań Millward Brown SMG/KRC na zlecenie Rzetelnej Firmy wynika, że w ciągu roku z taką sytuacją miało do czynienia aż 32 proc. Polaków.
– Zdarza się więc i tak, że konsumenci prawo znają, lecz to już nieobowiązujące. Wielu sądzi choćby, że na wycofanie się z umowy mają tylko pięć dni, choć ta zasada od dawna nie obowiązuje – mówiła na ubiegłotygodniowej konferencji Instytutu Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur prof. Irena Ozimek z SGGW.
– Pozycja konsumenta w Polsce jest słaba, gdyż...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta