Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Konsumenci nie znają swoich praw

13 marca 2012 | Ekonomia | Piotr Ma­zur­kie­wicz
Przepisy chronią kupujących lepiej, niż sądzimy
źródło: Rzeczpospolita
Przepisy chronią kupujących lepiej, niż sądzimy

Większość Polaków nie zna praw przysługujących im przy robieniu zakupów. Dlatego mimo dosyć mocnej ochrony wielu ciągle daje się oszukiwać

Szcze­gól­nie od wej­ścia Pol­ski do UE kon­su­men­ci uzy­ski­wa­li ko­lej­ne pra­wa chro­nią­ce ich in­te­re­sy. Mi­mo to zde­cy­do­wa­na więk­szość wciąż nie wie, co mo­gą zro­bić, gdy zda­rzy im się kon­takt z nie­uczci­wym do­staw­cą to­wa­ru czy usłu­gi.

Tym­cza­sem z ubie­gło­rocz­nych badań Mil­l­ward Brown SMG/KRC na zle­ce­nie Rze­tel­nej Fir­my wy­ni­ka, że w cią­gu ro­ku z ta­ką sy­tu­acją mia­ło do czy­nie­nia aż 32 proc. Po­la­ków.

– Zda­rza się więc i tak, że kon­su­men­ci pra­wo zna­ją, lecz to już nie­obo­wią­zu­ją­ce. Wie­lu są­dzi choć­by, że na wy­co­fa­nie się z umo­wy ma­ją tyl­ko pięć dni, choć ta za­sa­da od daw­na nie obo­wią­zu­je – mó­wi­ła na ubie­gło­ty­go­dnio­wej kon­fe­ren­cji In­sty­tu­tu Ba­dań Ryn­ku, Kon­sump­cji i Ko­niunk­tur prof. Ire­na Ozi­mek z SGGW.

– Po­zy­cja kon­su­men­ta w Pol­sce jest sła­ba, gdyż...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9181

Wydanie: 9181

Spis treści
Zamów abonament