Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mniej reklam alkoholu w telewizji

09 maja 2012 | Prawo | b.sz.

Komisja Europejska przedstawiła pierwsze sprawozdanie na temat funkcjonowania dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych.

Dyrektywa ogranicza czas trwania reklam i telesprzedaży do 12 minut w ciągu godziny programu telewizyjnego. Ten przepis jest regularnie naruszany i zrodził sposoby jego obchodzenia, np. w Hiszpanii. Praktykę tę ukrócił jednak Trybunał Sprawiedliwości UE. Reklama napojów alkoholowych stanowi maksymalnie 3 proc. ogółu reklam, a większość państw członkowskich wprowadziła surowsze przepisy. Rzadko naruszane były przepisy dotyczące ochrony małoletnich przed szkodliwym wpływem reklam. Kilka krajów całkowicie zakazało reklam w programach dla dzieci.

Jedyne kraje UE, które wciąż nie wdrożyły w pełni dyrektywy, to Polska i Belgia.

Wydanie: 9227

Wydanie: 9227

Spis treści
Zamów abonament