Kto w Polsce wygrał z kryzysem, a kto stracił
Widoczne już w Polsce spowolnienie część branż i firm przekuła na sukces. Także niektórzy inwestorzy giełdowi wypadają o wiele lepiej niż konkurencja
Producenci olejów, masła i margaryny zwiększyli sprzedaż w I kw. aż o 31,1 proc., pieczywa i makaronów – o 19,7 proc., konserw rybnych o 15,2 proc. – podaje GUS.
Na tle wszystkich przedsiębiorstw przemysłowych to doskonałe wyniki. W I kw. w sumie ich sprzedaż wzrosła w porównaniu z I kw. 2011 r. o 4,9 proc. (a w samym marcu jedynie o 0,7 proc.). Rok wcześniej wzrost wyniósł 9 proc.
Dobrze w sytuacji kryzysowej odnaleźli się także producenci maszyn specjalnego przeznaczenia – i ich przychody wzrosły w sumie aż 20,4 proc., metalowych elementów konstrukcyjnych (wzrost o 16,5 proc.) czy środków czystości i kosmetyków (14,5 proc).
Firmy w komentarzach podkreślają, że dużą szansą na wzmocnienie przedsiębiorstwa w czasie kryzysu może być eksport. – Trzeba jednak być bardzo aktywnym na rynku, szukać nowych odbiorców, wchodzić...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta