Alternatywa dla kredytu obrotowego
Rodzaj wybieranego faktoringu powinien być dopasowany do potrzeb danej firmy
Faktoring jest przeznaczony dla firm z sektora b2b (business-to-business). – Aby skorzystać z faktoringu, firma musi przede wszystkim sprzedawać towary lub usługi z odroczonym terminem płatności. Dobrze jest, gdy ma również zróżnicowany portfel odbiorców, a sprzedawane towary lub usługi nie podlegają częstym reklamacjom i zwrotom – tłumaczy Krzysztof Kuniewicz, dyrektor generalny Bibby Financial Services.
Zanim dana firma zacznie ubiegać się o faktoring, powinna przeprowadzić wewnętrzną analizę potrzeb. – Powinna rozważyć takie kwestie, jak: czy występują problemy z płynnością, z regulowaniem zobowiązań w terminie, czy też występują opóźnienia w płatnościach – mówi Sebastian Grabek, dyrektor Departamentu Faktoringu HSBC Bank Polska. – Ważne jest też, w jaki sposób dana firma zabezpiecza...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta