OLT: skąd te pieniądze?
OLT Express bankrutuje, bo jego działalności nie może już finansować Amber Gold. Wszystko z powodu obaw KNF o bezpieczeństwo lokat w złoto
Samoloty uziemione albo oddane firmom leasingowym, zawieszona przez Urząd Lotnictwa Cywilnego koncesja, do tego 120 tysięcy pasażerów z wykupionymi biletami na rejsy, które się nie odbędą – tak wygląda sytuacja po bankructwie OLT Express. Wykonujący trasy krajowe przewoźnik przestał latać właściwie już w czwartek po południu, chociaż dopiero późnym wieczorem poinformował „o zawieszeniu do odwieszenia" wszystkich krajowych lotów.
W piątek podczas naprędce zwołanej konferencji prasowej dyrektor zarządzający OLT Express nie ukrywał, że jego firma złoży jeszcze tego samego dnia wniosek o upadłość. Na razie normalnie funkcjonuje część czarterowa upadłej linii.
– Nie ukrywam, że bardzo żałuję, że eksperyment OLT Express się nie udał. Złości jednak to, w jaki sposób zarząd spółki oszukiwał opinię publiczną. W ostatnią środę, podczas konferencji prasowej, poważnie mówili o restrukturyzacji, podniesieniu cen biletów i pozbyciu się samolotów ATR. Przecież już wtedy musieli wiedzieć, że firma jest bankrutem – mówi Adrian Furgalski, dyrektor Zespołu Doradców Gospodarczych Tor.
W piątek właściciel OLT Express, gdańska firma Amber Gold, oferująca lokaty w złoto i pożyczki, poinformowała, że wycofała się z inwestycji. „Jest nam bardzo przykro, że nasza inwestycja napotkała tak duże trudności,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta