Kryzys w salonach
Przez spadającą sprzedaż samochodów z rynku wypadają najsłabsi dilerzy. Za to duże i silne firmy jeszcze bardziej wzmacniają swoją pozycję
Słabnący popyt na nowe auta coraz mocniej odbija się na kondycji autoryzowanych salonów. Dramatycznie pogarszają się wyniki finansowe dilerów. Według wywiadowni gospodarczej Soliditet Polska z grupy Bisnode, która badała sytuację sprzedawców aut, już wiosną blisko połowa firm handlujących samochodami miała kłopoty finansowe: 26 proc. ogółu sprzedających było w kondycji słabej, a 20,5 proc. w bardzo słabej. Wywiadownia przebadała blisko 1,5 tys. sprzedawców. W tym 815 salonów aut nowych i 106 autokomisów.
Od wiosny sytuacja znacznie się jednak pogorszyła. Jak informuje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar, dynamika sprzedaży słabnie z miesiąca...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta