Cyfrowy widz ogląda coraz więcej programów
Dzięki cyfrowym multipleksom telewidzowie dostali dostęp do wielu nowych kanałów. Główni gracze na rynku muszą bardziej walczyć o oglądalność
W telewizji widzimy kampanię informacyjną o tym, co nas czeka po wprowadzeniu naziemnej telewizji cyfrowej. Dla przeciętnego telewidza ma być lepiej i taniej – lepsza jakość obrazu i dźwięku, bezpłatny dostęp do większej liczby kanałów, możliwość uruchomienia języka migowego bądź napisów dla niesłyszących i wiele innych.
Pełne przejście z telewizji analogowej na cyfrową ma nastąpić w połowie przyszłego roku, już dziś jednak część widzów przełącza się na cyfrową telewizję. Ma to swoje konsekwencje nie tylko dla nich, ale i dla nadawców. Widz analogowy różni się bowiem od tego cyfrowego.
Firma AtMedia zajmująca się sprzedażą czasu reklamowego dla kanałów tematycznych przeanalizowała wyniki oglądalności różnych programów i stacji telewizyjnych za trzeci kwartał tego roku, biorąc pod uwagę właśnie różnice między „widzem analogowym" i „cyfrowym".
Okazuje się, że widzowie, którzy wcześniej mieli dostęp wyłącznie do czterech – pięciu głównych stacji i dzielili tylko pomiędzy nie swój czas...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta