Złoto nie tylko się świeci. Pozwala czuć się bezpiecznie
Afera Amber Gold nie zniechęciła Polaków do inwestycji w kruszec
Tak wynika z informacji przekazanych „Rz" przez największe spółki dystrybucyjne. Większość z nich w III kwartale zwiększyła sprzedaż kruszcu wobec II kwartału, choć ta jest wciąż niższa niż w pierwszych trzech miesiącach tego roku.
Kiedy latem wybuchła afera Amber Gold – parabanku, który oferował lokaty oparte rzekomo na notowaniach złota i zabezpieczone fizycznym kruszcem – na rynku zrobiło się nerwowo. Dystrybutorzy narzekali, że może to odstraszyć ludzi od szlachetnego metalu. Spekulowano, kto dostarczał kruszec podejrzanej instytucji. Jednocześnie sprzedawcy cieszyli się, że szeroko opisywana w mediach afera jest świetną reklamą inwestowania w złoto w fizycznej postaci – czyli sztabki i monety bulionowe (inna nazwa to lokacyjne – o ich wartości stanowi waga, a nie walory kolekcjonerskie czy nominał).
Sprzedawcy nie narzekają
Z informacji przekazanych przez Mennicę Polską wynika, że w III kwartale sprzedaż w segmencie hurtowym i detalicznym utrzymywała się na wysokim poziomie z poprzednich okresów. Kontrolowana przez Zbigniewa Jakubasa, jednego z najbogatszych Polaków, firma giełdowa w III kwartale sprzedała odbiorcom hurtowym około 2 ton złota, natomiast inwestorzy indywidualni nabyli 300 kg sztabek i monet. W całym I półroczu Mennica Polska sprzedała odbiorcom indywidualnym tonę...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta