Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Markety stawiają na paliwo

30 stycznia 2013 | Ekonomia | Piotr Mazurkiewicz
Duża konkurencja na rynku paliw
źródło: Rzeczpospolita
Duża konkurencja na rynku paliw

Handel | Udział sieci sklepów w tym rynku szybko rośnie, głównie kosztem niezależnych operatorów.

Sieci handlowe wciąż podkreślają, że dla nich sprzedaż paliw to tylko jedna z usług dodatkowych, która ma zachęcić klientów do przyjazdu do sklepu na zakupy. Dlatego specjalnie nie zależy im na zarabianiu na tym pieniędzy. I może z tego powodu stają się coraz poważniejszym graczem na tym rynku.

Z danych udostępnionych „Rz" przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) wynika, że na koniec 2012 r. w Polsce funkcjonowało już ok. 160 stacji przy super lub hipermarketach. – Ich udział w rynku stacji paliw to 2,4 proc., a w rynku sprzedaży paliw ok. 6 proc. – mówi Krzysztof Romaniuk, dyrektor ds. analiz rynku paliw POPiHN.

Ostra konkurencja

Ta dysproporcja pokazuje, że jedna stacja prowadzona przez sieć handlową sprzedaje...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9449

Wydanie: 9449

Spis treści
Zamów abonament