Markety stawiają na paliwo
Handel | Udział sieci sklepów w tym rynku szybko rośnie, głównie kosztem niezależnych operatorów.
Sieci handlowe wciąż podkreślają, że dla nich sprzedaż paliw to tylko jedna z usług dodatkowych, która ma zachęcić klientów do przyjazdu do sklepu na zakupy. Dlatego specjalnie nie zależy im na zarabianiu na tym pieniędzy. I może z tego powodu stają się coraz poważniejszym graczem na tym rynku.
Z danych udostępnionych „Rz" przez Polską Organizację Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) wynika, że na koniec 2012 r. w Polsce funkcjonowało już ok. 160 stacji przy super lub hipermarketach. – Ich udział w rynku stacji paliw to 2,4 proc., a w rynku sprzedaży paliw ok. 6 proc. – mówi Krzysztof Romaniuk, dyrektor ds. analiz rynku paliw POPiHN.
Ostra konkurencja
Ta dysproporcja pokazuje, że jedna stacja prowadzona przez sieć handlową sprzedaje...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta