Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Promocja gminy czy wójta

12 lutego 2013 | Prawo | Michał Cyrankiewicz

raport NIK | Reklama jest skuteczna, jeżeli efektem są nowe inwestycje i wzrost zatrudnienia.

– Promocja jednostki samorządu terytorialnego należy do jej zadań własnych, ale bardzo specyficznych – mówi Dariusz Łubian, wicedyrektor Departamentu Administracji Publicznej Najwyższej Izby Kontroli. – Po pierwsze dlatego, że nie ma żadnej ustawowej definicji, czym jest promocja. Po drugie zaś brak jakichkolwiek regulacji prawnych określających kompetencje organów władz lokalnych i narzędzi służących realizacji promocji – precyzuje dyrektor.

Nieprawidłowości jest wiele

To z kolei, zdaniem posłów, prowadzi do licznych nieprawidłowości.

– Promocja ma służyć przede wszystkim gminie. Ma przyciągać nowych inwestorów, sprzyjać lokalnej przedsiębiorczości – wskazuje posłanka Izabela Kloc (PiS). – Niestety często bywa tak, że podejmowane przez samorządy działania służą jedynie promowaniu działań urzędu gminy – dodaje.

W ocenie posłów patologią jest również finansowanie z budżetu, a więc środków publicznych, działań...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9460

Wydanie: 9460

Spis treści

Pierwsza strona

Zamów abonament