Trudno zarobić w Internecie
Dzisiaj firmy prowadzące e-sklepy z artykułami spożywczymi prawdopodobnie tracą na tym ogromne pieniądze. I to nie tylko w Polsce – mówi prezes Carrefour Polska Jean Antoine w rozmowie z Piotrem Mazurkiewiczem.
Rz: Jak ocenia pan wyniki za 2012 rok?
Patrząc z punktu widzenia ogólnej sytuacji gospodarczej, uważam, że wyniki są dobre. Odnotowaliśmy jednak pod koniec roku spadek konsumpcji, co odbiło się na naszych wynikach. Byliśmy rozczarowani zwłaszcza listopadem i grudniem, ale nie we wszystkich segmentach, np. zabawki zaskoczyły nas bardzo pozytywnie. W przypadku artykułów spożywczych faktycznie było niezbyt dobrze.
Z czego to wynika – Polacy zawsze na świętach nie oszczędzali?
Muszę zwrócić uwagę choćby na ogromną presję mediów, które o kryzysie mówią bardzo dużo. Patrząc choćby na poziom bezrobocia, widać jego wzrost, ale sądzę, że na bezpośrednie zachowania konsumenta oddziałuje raczej co innego. Moim zdaniem Polska, kraje słowiańskie na takie sytuacje reagują inaczej niż choćby te z południa Europy.
Oczywiście, jak wcześniej, jest duża grupa konsumentów z małymi zasobami, ale nawet ci, którzy nie odczuli spadku wynagrodzenia, także zaciskają pasa, oszczędzając. Wystarczy, że dookoła siebie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta