Jak rozliczyć się z odpadów powstających w firmie
Przedsiębiorca, którego działalność gospodarcza powoduje powstawanie różnych typów śmieci, musi o nich poinformować marszałka województwa
Gruz, resztki i ścinki z drewna, pozostałości ze szkła czy tworzyw sztucznych, to niektóre z odpadów, które trzeba ewidencjonować. Dane o tym, ile takich śmieci powstało w 2012 r. w wyniku działalności przedsiębiorstwa należy przedstawić do 15 marca 2013 r. właściwemu marszałkowi województwa.
Obowiązki sprawozdawcze w tym samym terminie muszą wypełnić także przedsiębiorcy zajmujący się odpadami z urządzeń elektrycznych i elektronicznych czy z baterii i akumulatorów.
Prowadzenie ewidencji
Od 23 stycznia 2013 r. obowiązują przepisy nowej ustawy o odpadach (DzU z 2013 r., poz. 21). Jednak zgodnie z art. 236 aż do końca 2014 r., do spraw związanych z ewidencją odpadów stosuje się przepisy dotychczasowe. Ponadto przez maksymalnie dwa lata mogą być stosowane rozporządzenia wydane na podstawie poprzedniej ustawy, chyba że zostaną one wcześniej zastąpione nowymi aktami wykonawczymi.
Obowiązek prowadzenia ewidencji i składania sprawozdań spoczywa niemal na każdym posiadaczu odpadów. Oznacza to, że każdy ich wytwórca ma taki obowiązek poza pewnymi wyjątkami. Zwolnieni z takiej formy samokontroli są ci, co wytwarzają odpady komunalne. Dlatego nawet wtedy, gdy w firmie powstają jedynie zwykłe śmieci, takie jak w każdym domu (papierki, ogryzki) to nie prowadzi się ewidencji i nie składa się odpowiednich sprawozdań marszałkowi...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta