Przedsiębiorcy dowiedzą się, w jaki sposób prowadzić biznes w Azji
Firmy, które prowadzą interesy z przedsiębiorcami z Japonii lub Korei Południowej, mogą skorzystać z programu Executive Training Programme. Daje on możliwość uzyskania wiedzy o tych krajach i odbycia w nich staży
Świat jest płaski – zatytułował swoją książkę Thomas Friedman, opisując w niej procesy globalizacji. W tej krótkiej historii XXI wieku wymienił m.in. 10 sił, które zmieniały obraz świata, sprawiając, że stawał się on coraz mniejszy. Wskazywał np. na Internet, programy ułatwiające organizację pracy, procesy outsourcingu i offshoringu, czyli zlecanie prac usługowych podwykonawcom w innych regionach, a nawet krajach oraz wreszcie nowoczesną logistykę.
I chociaż prowadzenie międzynarodowego biznesu, w tym na naprawdę odległych rynkach, jest znacznie prostsze niż jeszcze kilkanaście czy kilkadziesiąt lat temu, także, a może przede wszystkim, dla małych i średnich firm, to problem szeroko rozumianego dystansu między krajami nie powinien być bagatelizowany przez przedsiębiorców.
Ten dystans nie może być bowiem sprowadzany do odległości, jaka dzieli poszczególne kraje, czy też do różnic czasowych. To także różnice językowe, kulturowe, wynikające z tradycji i historii, które warunkują sposób patrzenia na prowadzenie biznesu. To wszystko sprawia, że podjęcie eksportu lub dokonywanie inwestycji na odległych rynkach jest znacznie trudniejsze niż na rynkach zbliżonych geograficznie i kulturowo.
Z naszego punktu widzenia egzotycznymi rynkami są niewątpliwie rynki Azji wschodniej. Z drugiej strony takie kraje, jak Japonia i Korea Południowa to potężne państwa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta