Niektóre błędy można poprawić
Wielu podatników, którzy dopiero zaczynają ewidencjonowania przychodów i rozchodów, popełnia pomyłki przy dokonywaniu wpisów. Gdy zorientują się, że zrobili coś niewłaściwie, zastanawiają się, czy można to skorygować i w jaki sposób
Księga przychodów i rozchodów może być prowadzona w wersji papierowej albo komputerowej. Bez względu jednak na wersję prowadzenia księgi, podatnik jest obowiązany prowadzić księgę rzetelnie i w sposób niewadliwy. Taki obowiązek nakłada na niego par. 11 pkt 1 rozporządzenia ministra finansów z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów. Rzetelność i niewadliwość to podstawowe warunki uznania księgi za dowód w myśl przepisów podatkowych.
Za niewadliwą uważa się księgę prowadzoną zgodnie z przepisami rozporządzenia i objaśnieniami do wzoru księgi.
Księgę uważa się za rzetelną, jeżeli dokonywane w niej zapisy odzwierciedlają stan rzeczywisty i spełniają kryteria określone w par. 11 pkt 4 rozporządzenia w sprawie księgi >patrz ramka....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta