Sprzedaż karnetów do klubu fitness podlega 8-proc. VAT
Pobieranie opłat za wejściówki uprawniające do wielokrotnego wstępu na teren obiektu, gdzie odbywają się zajęcia sportowe i do uczestniczenia w nich, korzysta z preferencyjnej stawki podatku od towarów i usług. Jest to bowiem element świadczenia usługi związanej z rekreacją
Tak orzekł WSA w Warszawie w wyroku z 24 kwietnia 2013 r. (III SA/Wa 3217/12).
Spółka prowadzi działalność w zakresie usług rekreacyjnych. Posiada klub fitness i sprzedaje swoim klientom karnety uprawniające do wstępu na teren obiektu oraz korzystania z urządzeń znajdujących się w klubie. We wniosku o interpretację zadała pytanie, czy sprzedaż karnetów podlega preferencyjnej stawce 8 proc. VAT, czy też stawce podstawowej – 23 proc. VAT.
Wyrażając swoje stanowisko, spółka uznała, że sprzedaż karnetów podlega stawce preferencyjnej. Wynika to z pozycji 186 załącznika nr 3 do ustawy o VAT (określającego usługi, dla których obowiązuje stawka 8 proc. VAT). W pozycji tej mowa jest o „pozostałych usługach związanych z rekreacją, wyłącznie w zakresie wstępu". Spółka uściśliła, że klient, który wchodzi na teren klubu, czyni to wyłącznie po to, by móc skorzystać ze świadczonych tam usług, tzn. z udostępnionych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta