Nasze wódki wysoko w rankingu
Krupnik oraz Czysta de Luxe trafiły do pierwszej dziesiątki wódek o największej sprzedaży na świecie. W elitarnym gronie są też Sobieski i Wyborowa.
O 13 proc., do niemal 46 mln litrów, wzrosła w ubiegłym roku sprzedaż wódki Krupnik produkowanej przez grupę Belvedere. Wynik ten zagwarantował jej dziewiąte miejsce wśród wódek o największej sprzedaży na świecie – wynika z tegorocznego rankingu Millionaires' Club przygotowanego przez pismo branżowe „Drinks International" i firmę badawczą Intellima. Pierwszą dziesiątkę tego zestawienia zamyka Czysta de Luxe, wódka produkowana przez Stock Polska.
Marki należące do Belvedere i Stock Polska swoją pozycję zawdzięczają głównie dużemu popytowi w kraju. Krupnik jest u nas liderem. Tuż za nim jest Czysta de Luxe.
Belvedere zapowiedziało już, że chce z Krupnika zrobić wódkę znaną na świecie. W rozmowie z „Rz" Krzysztof Tryliński, prezes tej firmy, powiedział, że w najbliższych tygodniach wódka Krupnik ma trafić do Europy Zachodniej, a jesienią do Stanów Zjednoczonych.
Firma ma już na swoim koncie jedną markę znaną za granicą. W tegorocznym Millionaires' Club produkowany przez nią Sobieski został dziewiątą najpopularniejszą wódką o zasięgu globalnym. To najlepszy wyniki spośród polskich marek. Sprzedaż wódki reklamowanej przez aktora Bruca Willisa zmalała jednak w 2012 r. o 18 proc. Tak słaby wynik (gorzej wypadło tylko siedem marek alkoholi z rankingu Millinaires') to głównie efekt niższej sprzedaży we Francji i w...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta