Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Jak chwalić się swoim towarem czy usługą

11 lipca 2013 | Dobra Firma | Karolina Nowak-Różycka
Karolina Nowak-Różycka
źródło: Rzeczpospolita
Karolina Nowak-Różycka

Dokonane w reklamie porównanie powinno być rzetelne i dotyczyć obiektywnych cech produktów nadając ych się do weryfikacji.

Prawie każdy przedsiębiorca chce, a czasami wręcz musi, żeby przetrwać na rynku, prowadzić reklamę swojej firmy. Co jednak zrobić, żeby była ona zgodna z prawem? Jest kilka ogólnych zasad dotyczących reklamy, które obowiązują każdego przedsiębiorcę, bez względu na to, jaki towar i gdzie, chce reklamować.

Podstawowe znaczenie ma konstytucja ustanawiająca zasadę swobody prowadzenia działalności gospodarczej oraz wolności wypowiedzi. Ograniczenia dozwolonej reklamy wprowadzone są w ustawie z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (dalej: ustawa). Nie pozwala ona przede wszystkim na prowadzenie reklamy zakazanej (szczególnymi przepisami) lub nieuczciwej.

Zakazane formy promocji

Doprecyzowaniem tej ogólnej zasady jest art. 16 ustawy, zgodnie z którym, czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności reklama, która:

Zakazana jest tzw. reklama ukryta, czyli wypowiedź, która zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji

- jest sprzeczna z prawem, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka,...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9584

Wydanie: 9584

Spis treści
Zamów abonament