Jak chwalić się swoim towarem czy usługą
Dokonane w reklamie porównanie powinno być rzetelne i dotyczyć obiektywnych cech produktów nadając ych się do weryfikacji.
Prawie każdy przedsiębiorca chce, a czasami wręcz musi, żeby przetrwać na rynku, prowadzić reklamę swojej firmy. Co jednak zrobić, żeby była ona zgodna z prawem? Jest kilka ogólnych zasad dotyczących reklamy, które obowiązują każdego przedsiębiorcę, bez względu na to, jaki towar i gdzie, chce reklamować.
Podstawowe znaczenie ma konstytucja ustanawiająca zasadę swobody prowadzenia działalności gospodarczej oraz wolności wypowiedzi. Ograniczenia dozwolonej reklamy wprowadzone są w ustawie z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (dalej: ustawa). Nie pozwala ona przede wszystkim na prowadzenie reklamy zakazanej (szczególnymi przepisami) lub nieuczciwej.
Zakazane formy promocji
Doprecyzowaniem tej ogólnej zasady jest art. 16 ustawy, zgodnie z którym, czynem nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności reklama, która:
Zakazana jest tzw. reklama ukryta, czyli wypowiedź, która zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji
- jest sprzeczna z prawem, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta