Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Programy, których nikt nie chce

11 lipca 2013 | Nauka | peka

Dwóch trzecich aplikacji 
dla smartfonów wystawianych w internetowych sklepach 
nikt nie używa.

Sklep App Store z programami dla urządzeń mobilnych kończy właśnie pięć lat. – Ten model sprzedaży fundamentalnie zmienił świat. Klienci to pokochali i pobrali 50 miliardów aplikacji – twierdzi Tim Cook, szef firmy Apple.

Ale to tylko część prawdy. Według firmy Adeven „579 001 aplikacji spośród ponad 888 tys. w sklepie to zombie" – aplikacje, których nikt nie chce. – Nie możemy powiedzieć, ile razy je pobrano, bo Apple tego nie ujawnia, ale wiemy, że bardzo, bardzo mało – twierdzi Paul Muller z Adeven.

Uruchomienie pierwszego sklepu z aplikacjami dla iPhone'a zrewolucjonizowało rynek dostawców oprogramowania. Podobne sklepy założyli konkurenci – Google (dla Androida) i Microsoft dla rodziny Windows. A wyznacznikiem sukcesu systemu operacyjnego jest dziś liczba dostępnych programów.

Ale według badań Pew Research Center większość (68 proc.) użytkowników smartfonów korzysta tylko z pięciu aplikacji. Reszta – po zainstalowaniu i sprawdzeniu – jest kasowana lub zapominana.

 

Wydanie: 9584

Wydanie: 9584

Spis treści
Zamów abonament