Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Co dalej z naziemną telewizją

13 lipca 2013 | Ekonomia | Magdalena Lemańska
Od wiosny przyszłego roku w Polsce w ramach naziemnej telewizji nadawać będą już 23 stacje. W przeciwieństwie do europejskich  krajów wymienionych na wykresie nie mamy jednak na razie w ofercie usługi pakietów płatnych kanałów.
źródło: Rzeczpospolita
Od wiosny przyszłego roku w Polsce w ramach naziemnej telewizji nadawać będą już 23 stacje. W przeciwieństwie do europejskich krajów wymienionych na wykresie nie mamy jednak na razie w ofercie usługi pakietów płatnych kanałów.

Media | Tłum chętnych do nowych kanałów pokazuje, że nadawcy wierzą w ten biznes. Nie jest jednak pewne, czy tak zostanie.

Wbrew obawom branży, nowe kanały naziemnej telewizji cyfrowej (czyli te stworzone przede wszystkim z myślą o tej usłudze) całkiem nieźle radzą sobie reklamowo – wynika z analiz domów mediowych.

Pierwotnie eksperci nie potrafili określić czy stacje takie jak TTV, Eska TV, Polsat Sport News, Polo TV, Puls 2, ATM Rozrywka czy TV 6 będą w stanie szybko zacząć na siebie zarabiać. Wskazywali na to, że naziemna telewizja rozwija się w czasie kryzysu, kiedy rynek reklamy telewizyjnej się kurczy. To oznacza, że kanałów przybywa, a pieniędzy reklamodawców więcej nie ma.

Wszystko wskazuje jednak na to, że reklamodawcy zaakceptowali nowe stacje i wcale nie grozi im niekończące się dążenie do rentowności. I choć pieniędzy w reklamie nie ma na rynku więcej, to nadawane w ramach pakietów stacje naziemnej telewizji cyfrowej radzą sobie, zabierając pieniądze tzw. Wielkiej Czwórce stacji ogólnopolskich (czyli TVN, Polsatowi, TVP 1 i TVP 2).

– Reklamodawcy na antenach tych „nowych" stacji naziemnych taniej realizują ten sam cel (budowa zasięgu) w kampaniach telewizyjnych. Stąd też wynika coraz większy spadek cen i przychodów „top czwórki" – mówi Joanna Nowakowska, rzeczniczka Atmedia, brokera reklam w kanałach tematycznych.

Miliony z reklam

Nowy kanał nadawany na multipleksie chcąc w ciągu roku zrównoważyć koszty...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9586

Wydanie: 9586

Zamów abonament