Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Tiffany vs. Tiffany, czyli spór o korzystanie z cudzej renomy

20 lipca 2013 | Prawo | Michał Cyrankiewicz

Dwie amerykańskie spółki kłócą się w Polsce o znak towarowy. Jedną z nich jest znana wszystkim z powieści Trumana Capote firma jubilerska Tiffany & Company z Nowego Jorku.

Tiffany & Broadway z siedzibą w Houston, produkująca damskie obuwie, zarejestrowała w polskim Urzędzie Patentowym znak towarowy (słowny oraz słowny i graficzny).

Przeciw tej decyzji protest wniosła Tiffany & Co. z Nowego Jorku. Argumentowała, że chociaż nigdy w naszym kraju działalności gospodarczej nie prowadziła, jest powszechnie znana, a jej znak towarowy ma renomę uzasadniającą jego ochronę także w Polsce.

Co ciekawe, firmy prowadziły spór o znak towarowy również w USA. Zakończył się   przegraną spółki z Houston.

Obecnie w naszym kraju między zwaśnionymi firmami toczy się w sumie sześć...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9592

Wydanie: 9592

Zamów abonament