Sklepowe stacje ostro walczą o rynek
Dzięki niskim cenom sprzedają znacznie więcej benzyny, oleju i gazu niż konkurencja. Sieć Intermarche nowe stacje otwiera już nie tylko obok sklepów.
– Ceny paliw na stacjach sieci handlowych są niższe o ok. 5 groszy na litrze w porównaniu ze średnim poziomem krajowym. Jednak trzeba też zastrzec, że na rynkach lokalnych sytuacja może wyglądać inaczej – mówi Urszula Cieślak, analityk z BM Reflex.
Z danych Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego (POPiHN) wynika, że ilościowo udział takich stacji w rynku na koniec czerwca 2013 r. wynosił 2,5 proc. Jednak w ujęciu wartościowym jest on znacznie wyższy, a sklepowe stacje mogą kontrolować nawet 6–7 proc. sprzedaży paliw....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta