Powrót kolejnej znanej marki
Nowy właściciel wprowadza na rynek Optimusa. Czy powtórzy choćby ogromny sukces Frugo?
– Optimus, jak wyszło z badań, ma wciąż bardzo dużą rozpoznawalność i cieszy się dobrą opinią – mówi Andrzej Przybyło, prezes AB. Ten jeden z największych dystrybutorów sprzętu IT w Polsce kupił prawa do marki Optimus od CD Projektu. Szczegóły transakcji nie zostały przedstawione.
Z kolei CD Projekt stał się właścicielem marki, przejmując trzy lata temu giełdową spółkę Optimus, która nie prowadziła działalności operacyjnej. AB chce pod marką Optimus produkować PC, a także serwery i akcesoria komputerowe. Zastąpi ona na rynku brand Trilane, pod którą obecnie AB produkuje i sprzedaje komputery.
Wykorzystać emocje
– Jeśli decydujemy się na przywrócenie starszej marki, trzeba maksymalnie wykorzystać pozytywne emocje i wartości, jakie się z nią wiążą –mówi w rozmowie z „Rz" Jacek Sadowski, prezes agencji marketingowej Demo Effective Launching. – Czas ma to do siebie, że zaciera gorsze wspomnienia, ale te dobre pozostają, dlatego to podstawowy potencjał, z jakimi wiąże się reaktywowanie marek, o ile były wcześniej dobrze znane – dodaje.
Dlatego coraz więcej firm decyduje się na reaktywowanie nieco, czy nawet zupełnie, zapomnianych marek, często z doskonałymi efektami.
Czy Optimus ma szansę na powtórzenie choćby ogromnego sukcesu Frugo? Ta marka napojów wróciła na rynek po kilku latach przerwy....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta