Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Liczy się punkt widzenia konsumenta

20 września 2013 | Prawo | Łukasz Kuligowski

Nawet jeśli przedsiębiorca wprowadza klientów
w błąd nieświadomie, 
to i tak łamie prawo.

Dla konsumenta wprowadzonego w błąd nie ma znaczenia, czy przedsiębiorca naruszył jego prawa celowo. Bez znaczenia jest też, że firma działała w dobrej wierze, a sama została oszukana przez kontrahenta i dlatego podała klientom nieprawdziwą informację. Z takiego założenia wyszedł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który rozpatrywał pytanie sądu najwyższego w Austrii.

Jeżeli informacja nie jest prawdziwa, to wprowadza klientów w błąd i narusza prawo

Sprawa dotyczyła sporu między dwiema austriackimi spółkami....

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9644

Wydanie: 9644

Spis treści

Moje Podróże

Polski rynek nieruchomości

Zamów abonament