Liczy się punkt widzenia konsumenta
Nawet jeśli przedsiębiorca wprowadza klientów w błąd nieświadomie, to i tak łamie prawo.
Dla konsumenta wprowadzonego w błąd nie ma znaczenia, czy przedsiębiorca naruszył jego prawa celowo. Bez znaczenia jest też, że firma działała w dobrej wierze, a sama została oszukana przez kontrahenta i dlatego podała klientom nieprawdziwą informację. Z takiego założenia wyszedł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej, który rozpatrywał pytanie sądu najwyższego w Austrii.
Jeżeli informacja nie jest prawdziwa, to wprowadza klientów w błąd i narusza prawo
Sprawa dotyczyła sporu między dwiema austriackimi spółkami....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta