Używamy plików cookies, by ułatwić korzystanie z naszych serwisów.
Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Szukaj w:
[x]
Prawo
[x]
Ekonomia i biznes
[x]
Informacje i opinie
ZAAWANSOWANE

Mroczne tajemnice

20 września 2013 | Kultura | Barbara Hollender
Verena Lehbauer i Melanie Lenz (główna bohaterka) w filmie „Raj: Nadzieja”. Od dziś na polskich ekranach.
źródło: against gravity
Verena Lehbauer i Melanie Lenz (główna bohaterka) w filmie „Raj: Nadzieja”. Od dziś na polskich ekranach.

„Raj: Nadzieja” to trzecia część trylogii Urlicha Seidla. Jest równie prowokacyjna i ważna jak poprzednie.

Ulrich Seidl. 60-latek o okrągłej twarzy, krótko obcięte, lekko kręcone włosy. Ciemna koszula, czarna marynarka. Nie wygląda na artystę, raczej na urzędnika. A jednak w kinie austriackim znaczy tyle, co Elfriede Jelinek w literaturze tego kraju. Jest bacznym obserwatorem i krytykiem zachodniego społeczeństwa, które chętnie ukryłoby swe najtrudniejsze problemy.

Społeczny pornograf

Tak właśnie go nazywano, oskarżano też o „voyeryzm”. Pokazywał ludzi umierających na szpitalnych łóżkach i podstarzałą aktorkę, która – opuszczona i rozczarowana światem – jak kochanka traktuje własnego psa. Nawet gdy robił reklamówkę z okazji Roku Mozartowskiego, filmował dwóch golasów masturbujących się w ciemnym pokoju przy muzyce z opery „Zaide”.

Po serii mocnych dokumentów i kilku znaczących fabułach (m.in. „Upały” i „Export/Import) zrealizował...

Dostęp do treści Archiwum.rp.pl jest płatny.

Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.

Ponad milion tekstów w jednym miejscu.

Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"

Zamów
Unikalna oferta
Wydanie: 9644

Wydanie: 9644

Spis treści

Moje Podróże

Polski rynek nieruchomości

Zamów abonament