Unia nie dofinansuje remontów dróg lokalnych
W nadchodzącej perspektywie finansowej priorytetem są inwestycje polegające na rozbudowie podstawowej sieci transportowej. Na środki z UE mogą liczyć autostrady i drogi ekspresowe. Na lokalne szlaki dofinansowania nie będzie.
Wiele dróg lokalnych, gminnych i powiatowych jest w kiepskim stanie. Konieczne są ich remonty i przebudowy. Jednak samorządy, które liczyły, że inwestycje te zrealizują przy znaczącym wsparciu środków z Unii Europejskiej, mogą się rozczarować.
Jednym z nich jest powiat opolski zarządzający siecią dróg o łącznej długości 500 km. Na konieczne naprawy i remonty samorząd potrzebuje 70 mln zł. To dokładnie tyle, ile wynosi roczny budżet powiatu.
Nic więc dziwnego, że starosta i rada powiatu apelują do urzędu marszałkowskiego o zagwarantowanie środków na remonty i przebudowę dróg lokalnych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla województwa.
– W opinii Komisji Europejskiej inwestycja w sieć dróg lokalnych nie jest priorytetem – mówi Elżbieta Bieńkowska, minister Rozwoju Regionalnego. – To oczywiście nie wyklucza możliwości finansowania w ramach Regionalnych Programów...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta