Doradca ma wygrać spór ze skarbówką
W doradztwie podatkowym trzeba przede wszystkim dbać o interes klienta i działać na miarę jego oczekiwań, ale nie za wszelką cenę – twierdzi partner zarządzający działem podatków w EY Polska w rozmowie z Pawłem Rochowiczem.
Jacek Kędzior
W nowym roku obejmie pan funkcję partnera zarządzającego polską praktyką EY. Będzie pan się zajmował już nie tylko podatkami, ale i audytem, doradztwem finansowym i innymi usługami dla biznesu. Jaką ma pan receptę na skuteczne doradztwo biznesowe w realiach wciąż kryzysowych?
Jacek Kędzior: W dzisiejszym świecie wielu stara się szukać szybkich rozwiązań, żeby osiągnąć krótkoterminowe cele finansowe, a my budujemy firmę, która chce działać inaczej i postrzega swoje miejsce na rynku długoterminowo. Chcemy oprzeć naszą biznesową skuteczność na świadczeniu doradztwa, które w centrum postawi nie własny, doraźny interes, lecz potrzeby klienta. Jestem przekonany, że takie założenie, wspólne dla naszej różnorodnej oferty usług i konsekwentnie realizowane, docelowo zwiększy efektywność całej firmy i ugruntuje jej wiodącą pozycję.
Na rynku doradztwa podatkowego jest dziś tzw. wielka czwórka z kilkusetosobowymi zespołami doradców, mnóstwo kancelarii jedno- lub dwuosobowych, ale stosunkowo niewiele firm liczących po kilkunastu doradców. Czy dla takich średniaków jest miejsce?
Myślę, że miejsca na rynku jest bardzo dużo. Trudno jednak się na nim utrzymać, gdy nie daje się klientowi tego, czego potrzebuje najbardziej: szerokiej oferty. Wprawdzie są klienci szukający rozwiązania jakiejś...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta