AmRest dopadnie McDonald’s
Już 7,7 miliarda złotych wart jest rynek barów szybkiej obsługi w Polsce. Trwa na nim zaciekła walka o miano lidera.
katarzyna kucharczyk
Kryzys sprzyja fast foodom. Najbardziej ekspansywną firmą na polskim rynku gastronomicznym jest AmRest. Ma już w kraju łącznie niemal 300 lokali. Działają pod czterema markami: KFC, Burger King, Pizza Hut oraz Starbucks. W 2013 r. firma otworzyła na kilku rynkach łącznie ok. 100 punktów, z czego ponad połowę w naszym regionie. W tym roku – jak zapowiada członek zarządu Wojciech Mroczyński – chce utrzymać tę dynamikę. Mroczyński nie chce ujawnić, jaka część lokali powstanie w Polsce. Nie ukrywa jednak, że AmRest planuje także przejęcia.
A to wszystko oznacza, że w tym roku spółka z GPW prawdopodobnie dogoni, a może nawet przeskoczy głównego rywala – McDonald's. Obecny lider rynku ma w Polsce 329 lokali, w tym 198 franczyzowych. W 2013 r. uruchomił 27 punktów. – Takie tempo zostanie utrzymane w 2014 r. – zapowiada...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta