Korepetycje bez sensu
Rodzice słono płacą za dodatkowe zajęcia, które nic nie dają uczniom.
Blisko 28 proc. gimnazjalistów pobiera korepetycje. Najliczniejsza grupa, 22 proc., korzysta ze wsparcia z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Kolejne 19 proc. dokształca się z matematyki, 4,9 proc. z przedmiotów humanistycznych, a 4,7 proc. potrzebuje pomocy w nauce języka polskiego.
Takie są wyniki badania, które przeprowadził Instytut Badań Edukacyjnych, uczniowie mogli w nim wskazać więcej niż jeden przedmiot, w którym potrzebują wsparcia. To pierwsza w historii tak obszerna analiza tego zjawiska, wzięło w niej udział ponad 4 tys. gimnazjalistów ze 150 szkół.
Brak korzyści
– Co jeszcze ustaliło IBE? Że to, czy uczeń pobiera korepetycje, czy też nie, nie ma żadnego wpływu na jego późniejszy wynik egzaminu....
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta