Jak zarobić na home stagingu?
Pomysł na biznes | Im trudniej będzie szła sprzedaż mieszkań, tym więcej klientów będzie miał stylista nieruchomości.
Grażyna Błaszczak
Coraz większą popularność na rynku nieruchomości zyskują usługi home stagingu. Nazwa ta jest tłumaczona na polski jako wizaż lub marketing nieruchomości. Teoretycznie zawód ten może uprawiać każdy, bez kierunkowego wykształcenia. W praktyce jednak to trudna sztuka.
- Przeciwnicy home stagingu łączą go z umiejętnością ukrywania wad danego mieszkania. Jednak bardziej chodzi tu o uwypuklenie zalet niż tuszowanie wad. Jest to swego rodzaju połączenie marketingu i psychologii ze sztuką aranżacji wnętrz - tłumaczy Marcin Krasoń, ekspert Home Broker. Dodaje, że podstawowym celem home stagingu jest szybka sprzedaż mieszkania za jak najlepszą cenę, przy jak najmniejszych nakładach. Inaczej cała praca home stagera nie miałaby sensu.
Pasja to za mało
Ewa Bryl-Michałowicz z wrocławskiej firmy Home Staging, mówi, że nie istnieją żadne regulacje prawne, które określałyby konkretne wymogi, czy uprawnienia niezbędne dla wykonywania tego zawodu. Podkreśla jednak, że pasja i talent do stylizacji pomieszczeń to za mało.
250 złotych kosztuje konsultacja home stagera. Nie zawiera spisu zmian i usług w lokalu.
- Aby zostać profesjonalnym stylistą nieruchomości, należy zdobyć odpowiednią wiedzę, a także umiejętności związane nie tylko z estetyką wnętrza, ale również marketingiem nieruchomości. Pomocne więc będą profesjonalne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta