Trzeba podać przyczynę korekty
Przedsiębiorca, który udzielił swojemu kontrahentowi rabatu na wszystkie dostawy towarów lub usług dokonane w danym okresie, może wystawić jedną fakturę korygującą. Od 1 stycznia musi ona zawierać większą liczbę danych.
Na podstawie ustawy z 7 grudnia 2012 roku o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw od 1 stycznia 2014 roku uchylono art. 106 ustawy o VAT oraz dodano do tej ustawy art. 106a–106q. Tym samym zasady dotyczące m.in. wystawiania faktur zawarte do końca ub.r. w rozporządzeniu ministra finansów z 28 marca 2011 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towarów i usług (dalej: rozporządzenie), zostały przeniesione do ustawy o VAT oraz do rozporządzenia ministra finansów z 3 grudnia 2013 r. w sprawie wystawiania faktur.
Zarówno w rozporządzeniu, które utraciło moc od 1 stycznia 2014 roku, jak i w znowelizowanej ustawie o VAT, znalazły się zapisy dotyczące możliwości wystawiania jednej faktury korygującej do wszystkich dostaw towarów i usług dokonanych dla jednego odbiorcy w danym okresie. Jednak zapisy ustawy o VAT dotyczące obowiązkowych elementów takiej faktury, nieznacznie różnią się od dotychczas wymienionych w rozporządzeniu.
Tak było do końca grudnia...
Na podstawie § 13 ust. 3, 4 i 8 oraz § 5 ust. 3 i 4 rozporządzenia, w przypadku gdy podatnik udziela rabatu do wszystkich dostaw towarów lub usług dokonanych dla...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta