Kobiece lobby rośnie w siłę
Kadry | Ambitnym Polkom łatwiej będzie robić karierę dzięki inicjatywom, które w tym pomagają i nagłaśniają sukcesy pań.
Anita Błaszczak
– Chcemy promować partnerstwo, współpracę oraz różnorodność w biznesie – mówi Katarzyna Twarowska, prezes i jedna z założycielek utworzonej niedawno Fundacji Liderek Biznesu. Wśród swych celów fundacja wymienia m.in. promocję udziału kobiet w zarządach (choć bez obowiązkowych kwot dla pań) oraz wspieranie przedsiębiorczości kobiet i rozwoju młodych talentów.
Coraz większy wybór
Fundacja Liderek Biznesu to najnowsze z inicjatyw, które mają wspierać ambicje zawodowe oraz przedsiębiorczość polskich kobiet. A przy okazji ułatwić im networking, czyli budowanie sieci przydatnych kontaktów, na co wielu paniom łączącym karierę z obowiązkami rodzinnymi brakuje czasu.
Czasem na takie wsparcie mogą liczyć w ramach swej firmy – np. pracując w spółkach grupy GE (np. w BPH), mogą włączać się do GE Women's Network. Wśród polskich firm wyróżnia się tu grupa PZU, gdzie od lata 2013 r. działa Stowarzyszenie Kobiet PZU.
Jednak większość pań planujących karierę musi poszukać grupy...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta