Rewolucja w promocji mniej dotkliwa
Rosną szanse na to, aby kampanie promujące żywność były nadal wspierane z budżetów krajowych. Takie rozwiązanie popiera m.in. nasz rząd.
Z informacji „Rz" wynika, że jest już gotowe stanowisko Polski w sprawie nowych zasad promocji żywności w UE. Jesteśmy za tym, aby kampanie były nadal wspierane częściowo z budżetów krajowych.
Pod koniec 2013 r. Komisja Europejska zaproponowała, aby producenci pokrywali 50 lub 40 proc. kosztów związanych z promocją. Brakująca kwota miałaby pochodzić z budżetu unijnego.
Dziś Bruksela finansuje kampanie promocyjne w 50 proc. Producenci wykładają jednak tylko 20 proc. kwoty, bo reszta pieniędzy pochodzi z budżetów krajowych.
Od samego początku...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta