Matematyczne złe tradycje
System kształcenia nauczycieli matematyki wymaga gruntownych zmian.
Instytut Badań Edukacyjnych sprawdził, jak wygląda nauczanie matematyki w gimnazjach. Analitycy przyglądali się lekcjom, przeprowadzili test, a także wywiady z nauczycielami, rodzicami i uczniami.
Wnioski? Matematykom nie brakuje wiedzy, reszta monitorowanych działań nie wypada już tak dobrze. Problemy pojawiają się na etapie realizacji takich wytycznych podstawy programowej, jak rozumowanie czy argumentacja matematyczna oraz umiejętności dobierania własnej strategii rozwiązania problemu. W badaniu wyszło na jaw, że nauczyciele niezbyt dobrze znają wymagania ogólne nowej podstawy programowej lub nie przykładają do niej wystarczającej wagi. Ci z dłuższym stażem pedagogicznym działają intuicyjnie i są przekonani, że wprowadzona w 2009 r. nowa podstawa...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta