Reklama w komórkach warta prawie 100 mld dol.
W 2018 r. wartość rynku reklamy mobilnej potroi się wobec tego roku.
magdalena lemańska
W ubiegłym roku wydatki na mobilne formy reklamy na świecie podwoiły się wobec 2012 r. do niemal 18 mld dol.
W tym roku przekroczą już 30 mld dol., w 2018 r. zbliżą się zaś do 100 mld dol., a dokładnie wyniosą 94,91 mld dol. – prognozuje amerykańska firma eMarketer.
Facebook zagarnia coraz więcej rynku
Beneficjentem tego trendu będzie oczywiście Google (jego udział w torcie reklamy mobilnej wyniósł w ubiegłym roku prawie 50 proc.), ale w tym roku znów zgarnie z mobilnego rynku nieco mniejszą jego część (niespełna 47 proc.) na korzyść Facebooka. Jeszcze dwa lata temu ten koncern Marka Zuckerberga miał 5,4 proc. udziału w mobilnym torcie, w tym będzie to już prawie 22 proc.
Mobilni użytkownicy i kierowana do nich reklama to obszar,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta