Jak być innowacyjnym i wykorzystać to do rozwoju firmy
Jak znaleźć to coś, co wyróżni przedsiębiorstwo, i jakie podjąć działania, aby przełożyć to na lepsze wyniki. Jeżeli sam przedsiębiorca nie może tego odkryć, warto sięgnąć po poradę osoby z zewnątrz.
Może się wydawać, że osoba, która od lat prowadzi swoją firmę, zna ją najlepiej. Potrafi rozpoznać jej mocne strony i zagrożenia, jakie na nią czyhają. Jednak właśnie ta znajomość, obecność stałych klientów lub dostawców, pewna stabilność popycha w stronę standaryzacji, a z czasem także rutyny, która może być niebezpieczna. Firma, w której się wydaje, że wszystko działa prawidłowo, przestaje się rozwijać. Właściciel traci czujność, przestaje śledzić to, co dzieje się u konkurencji i w jakim kierunku ona się rozwija. Czasem może sobie nawet zdawać sprawę z własnych słabości i dostrzega potrzebę dalszego rozwoju, ale nie ma już pomysłów, co i w jaki sposób można by jeszcze poprawić. Tymczasem rynek nie śpi. Co i rusz pojawiają się nowe firmy i nowe produkty. Tylko to przedsiębiorstwo, które stale potrafi się dostosowywać do zmian, jest w stanie przetrwać i rozwijać się w dłuższej perspektywie. Kluczem do tego sukcesu są innowacje.
Słowo klucz
I myli się ten, kto uważa, że pojęcie „innowacja" jest zastrzeżone dla jakichś kosmicznych lub innych wysmakowanych technologii i że tylko tam jest miejsce na wprowadzanie coraz to nowych...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta