Gdańsk wyrasta na kontenerowe centrum Bałtyku
Port kontenerowy DCT Gdańsk zakończył wczoraj rozbudowę terminalu kolejowego. Inwestycja kosztowała 10 mln zł, ponad 4 mln zł dała UE.
Dzięki rozbudowie bocznicy kolejowej jej przepustowość zwiększyła się do 700 tys. kontenerów rocznie. To szansa, by Gdańsk stał się przeładunkowym hubem w transporcie do i z Europy Środkowo-Wschodniej. DCT obsługuje polski import, eksport, tranzyt oraz tranzyt morski.
W marcu ubiegłego roku rozpoczęła się kolejna portowa inwestycja, której celem jest rozbudowa drugiego głębokowodnego nabrzeża, tzw. projektu T2. Do tej pory rozpisano przetarg na wykonawcę,...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta